Tehnika „Kompletiranja“ ili kako da zaista raščistite sa negativnim stvarima iz prošlosti

U jednom od prethodnih tekstova sam napomenula da puko ponavljanje afirmacija koje ste negde čuli ili pročitali neće imati značajnog efekta ukoliko ove misli pokušavate da „zasadite“ u tlo koje niste prethodno očistili od korova, prekopali i nađubrili. Takav pristup će vam u najboljem slučaju popraviti raspoloženje na par dana, a u nešto gorem će vas baciti u još veću depresiju ili očaj.

Rešenje za ovo ipak postoji. Prvi su ga spomenuli još drevni indijski mudraci Rišiji u svetim spisima (tekst „Shiva Sutra“) još pre nekoliko hiljada godina, a moderna psihologija i savetovališta ga i danas u sličnom obliku uspešno primenjuju.

man wearing yellow and white suit sitting on bench
Photo by Prajwal Khade on Pexels.com

Naime, sve ono što se iz prošlosti taloži u dubinama vašeg bića i vaše svesti ne samo da je imalo uticaja na vašu prošlost, već utiče i na vašu sadašnjost, pa čak i budućnost.

Uzmimo za primer da ste se kao mali okliznuli i upali u reku iz koje su vas spasili u zadnjem trenutku pre nego što ste se udavili. Ako se ovog nemilog događaja sećate sa nostalgijom, izvesnom dozom humora ili pak nemate nikakvih emocija u vezi sa ovim događajem, čestitam – vi zaista već svesno ili nesvesno znate sve o tehnici o kojoj ćemo danas govoriti.

A ako nije baš tako, verovatno svaki put kada prođete pored reke ili preko mosta na reci osetite neku nelagodu, nešto vas stegne u grudima i nije vam svejedno. To je ono kako taj incident iz prošlosti utiče na vašu sadašnjost. Možda danas stalno svesno ili nesvesno izbegavate da idete putem koji vodi pored reke ili preko mosta. Ili biste voleli da pokažete svom detetu sve one lepe brodiće u luci, ali čim pomislite na to setite se kako je luka zbog vode opasno mesto i biće bolje da ipak odvedete dete u park. Tamo bar nema vode da brinete da li će dete upasti u nju kad na trenutak sklonite pogled. I tako taj događaj iz daleke prošlosti još uvek živi u sadašnjosti i utiče na vašu budućnost.

black and white photo of a little girl
Photo by Jan Prokeu0161 on Pexels.com

Naravno da u ovakvoj situaciji prosto ponavljanje afirmacije poput „Osećam se bezbedno u blizini vode“ neće imati nikakvog efekta osim što ćete se pre ili kasnije osećati kao budala koja je mislila da će joj glupe afirmacije pomoći. Ma, to je za one što nemaju preča posla…

Dakle, šta je to što treba da uradite da izađete iz ovog začaranog kruga? Najbolja tehnika na koju sam je naišla na svom putu samorazvoja je takozvano kompletiranje (Completion technique). Ovo je naziv koji se najčešće pominje, mada ćete u literaturi naići na mnogo raznih imena iako se u stvari radi o istoj tehnici, sa ponekom varijacijom.

vedas

Photo source Early World History

The Shiva Sutra, twenty-second verse:

“Look at your past, dis-identified; let attention be at a place where you are seeing some past happening; and even your form having lost its present characteristics is transformed.”

 

Osnovni koncept je isti. Izdvojite svakoga dana malo vremena (najbolje pred spavanje) da napravite spisak svega onoga što je, počevši od vašeg najranijeg detinjstva pa da do danas, ostavilo na vas negativne posledice. To može biti neki zaista strašan događaj poput onog upravo opisanog ali i nešto što bi drugoj osobi bilo nebitno ili čak smešno, kao na primer „moj brat je od naših roditelja dobio veću čokoladu kad su se vratili iz prodavnice“. Ili „učiteljica me nije pohvalila kad sam dao/ dala sve od sebe na školskoj priredbi. “ Koliko god to na prvi pogled izgledalo trivijalno, ako se toga još uvek sećate sa dozom izvesne gorčine, onda itekako još uvek utiče na vas.

Prvi korak je da zapišete sve takve situacije kojih se možete prisetiti. Samo ih izlistajte bez nekog određenog redosleda. Sve čega možete da se setite. Možda će vam za to biti potrebno jedno veče, možda i cela nedelja ali bitno je da se svega prisetite, a kasnije ćete odlučiti na čemu prvo treba da radite.

Kada ste završili sa listom, pročitajte je još jednom i razmislite sa čim prvo želite da raščistite. Izdvojite 21 minut vremena, najbolje uveče pred spavanje, jer će vaš um kada zaspite nastaviti da radi na tome. Zatvorite oči i tri puta proživite odabrani incident, ali ne kao vi sada, već kao osoba kakva ste tada bili. Ako se incident dogodio kada ste imali recimo 6 godina, stavite se u ulogu šestogodišnjaka, sa svim njegovim strahovima, nadanjima, idejama i slično. Pritom nikako nemojte da osuđujete sebe ili druge, nemojte da se pravdate, tumačite, razmišljate kako ste drugačije mogli da postupite. Samo zatvorite oči i kao potpuno nepristrasni gledalac odgledajte scenu kao da gledate nešto iz filma ili prilog u vestima.

Sledeća faza je da ispred ogledala ispričate tri puta sve što se desilo, ali opet kao da samo čitate neku vest, kao da samo izveštavate o događaju koji se desio nekom drugom. Ogledalo nije neophodno ali vam pomaže da vam pogled ne luta unaokolo i da ne izgubite koncentraciju ako samo pričate u prazno, sami sa sobom. Po jednoj teoriji, osoba u ogledalu su fragmenti vaše ličnosti koji su se raspali na komade nakon što ste doživeli šok i sada treba da ih sastavite i tako ponovo postanete kompletni, celoviti. Bilo kako bilo, jednom kada steknete rutinu možete ovo raditi i bez ogledala, ali se za početak ogledalo obavezno preporučuje.

photo of woman looking at the mirror
Photo by bruce mars on Pexels.com

Takođe se preporučuje da pre nego što uopšte počnete sa ovim procesom isceljenja, „popričate“ sa likom u ogledalu, gledajući ga direktno u oči. Recite sebi iz ogledala da volite tu osobu, da joj opraštate ako je negde pogrešila i da ćete joj uvek pružati bezuslovnu ljubav i poštovanje. U većini slučajeva kada prvi put kažete to sebi, mnoge emocije koje ste godinama potiskivali će isplivati na površinu. Možda ćete zaplakati, možda ćete se smejati, ali ako predano uradite ovu vežbu garantujem vam da ćete sigurno doživeti neku reakciju. Kako i ne biste kad ste godinama zapostavljali osobu u ogledalu, kritikovali je ili uzimali zdravo za gotovo.

Treći, i poslednji, deo procesa je da isto to što ste i kako ste (nepristrasno, bez ikakvog emocionalnog angažovanja) ispričali osobi u ogledalu sada ispričate i nekoj drugoj osobi, tačnije trima osobama. Ako se ipak ne osećate spremno da podelite taj događaj sa drugima, ispišite tri puta na parčetu papira ono što biste inače rekli (nemojte čitati, samo napišite), a onda ako to želite, papir možete i da spalite i tako se i simbolično pročistite od preostalih negativnih impresija i emocija.

Ovaj proces bi trebalo ponoviti za svaki incident posebno i to onoliko puta koliko vam je potrebno da više ne osećate ni jedan negativni emocionalni naboj povezan sa njim. Sećanje naravno neće nestati, to i nije cilj ove tehnike, ali sada ćete biti u mogućnosti da kada se prisetite onoga što vam je do juče zadavalo bol, taj isti bol više ne osećate, a možda ćete čak moći i da se našalite na račun tog događaja.

Tek kada tako pospremite vaš um i počupate korov oslobodićete mesto za nove misli i ideje. A samo u takvo plodno zemljište može da se primi i poneka afirmacija i promeni vam život.

188e3-file

Više o ovoj tehnici onako kako sam je ja originalno naučila od guru Paramahamse Sri Nithyanande na sajtu Nithyananda.org ili u magazinu Nithyananda Times. 
Možete pogledati i jedan od njegovih videa sa YouTube kanala koji detaljnije objašnjava ovu tehniku.

 

 

Definition of Completion.jpg

3 thoughts on “Tehnika „Kompletiranja“ ili kako da zaista raščistite sa negativnim stvarima iz prošlosti

Add yours

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Create a website or blog at WordPress.com

Gore ↑

Create your website at WordPress.com
Get started
%d bloggers like this: