Preusmerite um na srećne misli

Iako su loše misli ponekad deo većeg problema poput depresije, svi s vremena na vreme imamo turobne misli od kojih u tom trenutku ne vidimo način da pobegnemo. Ipak, pojedini psiholozi smatraju da zdravi ljudi mogu i samostalnim putem da „promene“ razmišljanje koristeći jedan jednostavan trik.

Dokotr Amit Sud (Amit Sood), lekar i profesor medicine u prestižnoj američkoj medicinskoj klinici Mejo, tvrdi da zdravi ljudi u svojim umovima imaju “prekidač” koji je lako naći i istrenirati tako da bude dostupan u svako doba dana.

On je dve decenije proučavao na hiljade pacijenata koji su imali problema sa raspoloženjem  i analizirao na stotine istraživanja i knjiga vezanih za tugu, anksioznost i stresne misli. Zaključak je bio jedan – ljudski mozak funkcioniše u dva različita stanja i kontinuirano se prebacuje iz jednog u drugo.

Prvo stanje je standardno stanje u kojem su naše misli slobodne i nevezane za trenutno okruženje, a drugo stanje je fokusirano stanje u kojem je naš um koncentrisan na trenutno okruženje ili na naš trenutni posao.

Ukratko, naš mozak radi u „standardnom stanju“ više od 50 odsto budnog vremena i vrlo je koristan kada je u pitanju kreativnost ili povezivanje dešavanja. S druge strane, pojedini ljudi u ovom stanju provode previše vremena, što uzrokuje nastanak loših misli. Nastaje opsesivno razmišljanje o šta-bi-bilo-kad-bi-bilo scenarijima, kao i tome šta ljudi „zaista“ misle o nama. Ova i slična razmišljanja vremenom uzrokuju stres, anksioznost i depresiju.

blur close up depth of field device
Photo by rawpixel.com on Pexels.com

S obzirom na to da se fokusiranjem na konkretan posao, hobi, temu, film ili knjigu provereno rešavamo misli koje nas brinu i preokupiraju, Sud predlaže da istreniramo uključenje fokusiranog stanja da bismo mogli da ga aktiviramo po potrebi, tj. kad god se pojave negativne misli.

“We’re the only species that we know of that can switch to the intentional mode. Then you have tremendous power to change your present moment experience, how you interpret events, what words you speak and what actions you take.”                                                     ~   Amit Sood

Koliko nam je poznato, mi smo jedina vrsta koja može da se prebaci u fokusirano stanje uma. Tada imate neverovatnu moć da promenite trenutna iskustva, to kako tumačite događaje, koje reči izgovarate i koje postupke preduzimate.

Evo kako to možete da uradite u sledeća četiri koraka:

Prvi korak – Zahvalnost

Svakog jutra pre nego što ustanete iz kreveta, umesto da razmišljate o stvarima koje vas očekuju tog dana ili se nervirate zbog prošlih događaja, pomislite na najmanje petoro ljudi kojima je stalo do vas i koji čine veliki deo vašeg života. Zahvaljujući ovome, mozak zamenjuje adrenalin i steroide endorfinom, hormonom  sreće.

Drugi korak – Svesno prisustvo

Na kraju svakog dana provedite najmanje dva minuta sa porodicom ili prijateljima ali tako što ćete se odnositi prema njima kao da ih niste videli bar 30 godina. Pohvalite ih zbog nečeg što su dobro uradili a neka oni zauzvrat pohvale i vas.

Treći korak – Ljubaznost

Izgradite stav da su svi ljudi posebni na svoj način i da svi imaju svoje probleme. Prihvatite ih takve kakvi su i svima uvek poželite dobro.

“Kada nekome poželite dobro,” kaže Sud,  “jedna osoba kojoj to želite su oni… a druga ste vi sami.”

Četvrti korak – Otpornost

Ovaj korak je najvažniji u procesu treniranja mozga da više boravi u poželjnom stanju svesti.  Reaktivno stanje je bazirano na strahu i razmišlja kratkoročno. Fokusirano stanje traži neku svrhu, značenje, te stoga razmišlja dugoročno.

Aktivirajte gospodina Racionalnog, kako ga dr Sud naziva, koji će vam pomoći da eliminišete adrenalin u mozgu i zamenite ga endorfinom. To možete uraditi tako što ćete se fokusirati na aktivnost koja će vas opustiti, pa će samim tim i vaš mozak biti opušteniji i srećniji. Neke od tih aktivnosti su joga, meditacija, čitanje ili neki hobi u kome uživate.

 


 

Pogledajte kratak video sa koji je dr Amit Sud objavio na YouTube kanalu i koji objašnjava osnove treninga mozga da bi postao srećniji i zdraviji

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Create a website or blog at WordPress.com

Gore ↑

Create your website at WordPress.com
Get started
%d bloggers like this: