Kako biti srećniji

Sreća se najčešće krije u malim stvarima. Dovoljno je samo promeniti par loših navika ili pogled na neki problem da bi nam život već bio bolji i lepši. Nekada je to lakše reći nego uraditi, ali sledećih par stvari vam itekako mogu pomoći da vam život bude lepši, jednostavniji i naravno – srećniji.

adult beautiful cute dress
Photo by Raydar on Pexels.com

Napravite spisak stvari koje ste dosad ostvarili

Umesto što stalno brinete o stvarima koje tek treba da uradite i o događajima koji tek treba da se ostvare, napravite spisak stvari koje ste dosad ostvarili. Ovo će vam svaki dan dati neophodnu motivaciju i snagu da nastavite da nižete uspehe. Kad god ste depresivni ili mislite da vam nešto ne ide od ruke, pročitajte ovaj spisak i setite se svega što ste dosad postigli čak i onda kada vam situacija nije išla na ruku i kada je sve delovalo izgubljeno.

person holding blue ballpoint pen writing in notebook
Photo by picjumbo.com on Pexels.com

Pažljivo birajte medijske sadržaje

Razmislite o tome koji medijski sadržaj birate. Reklame, realiti programi, društvene mreže i nerealni filmovi i serije mogu da utiču na to kako ćete se osećati i to pre svega u negativnom smislu. Promenite TV kanal ili izaberite da gledate program koji će vas opustiti, a ne zabrinuti ili učiniti anksioznim.

Makar jednom nedeljno, isključite se iz društvenih mreža i posvetite se nečemu što davno niste radili. Idite u šetnju, pročitajte knjigu, pozovite prijatelja kojeg dugo niste čuli… Pametno i kreativno iskoristite svoje slobodno vreme.

three person holding smartphones
Photo by rawpixel.com on Pexels.com

Izbegavajte toksične ljude

Izbegavajte toksične ljude koji vas čine energetski slabim i nesrećnim. Ovo se odnosi kako na prijatelje, tako i na članove porodice. Prema pisanju časopisa Entrepeneur, sledeće tipove ljudi treba izbjegavati :

  • Oni koji osuđuju – Svoj sud donose prije nego saznaju činjenice, a osim toga ne slušaju i loše komuniciraju.
  • Zavidni – Oni nikada neće biti srećni zbog vas i misle da uspeh treba da se dogodi isključivo njima.
  • „Kontrol frikovi“ – Oni koji misle da su najpametniji, a to može biti pogubno za vaše samopouzdanje.
  • Arogantni – Arogantni ljudi stvaraju sliku da su bolji od ostalih.
  • Lažovi – Ako želite da se oslonite na ljude, bitno je znati da im možete verovati, a ako osetite da vas lažu, najbolje je da ih što pre eliminišete iz svog života.

Prihvatite sva svoja osećanja, pa i ona negativna

Prihvatite svoja osećanja i okarakterišite ih. Napravite razliku između krivice, sramote i tuge, toga da vam neko nedostaje ili pak da vam nedostaje ono što ste mislili da sa nekim imate…

Negativna osećanja su prirodna reakcija organizma na frustraciju. Ukoliko u startu ne prihvatimo svoja negativna osećanja i pokušamo da na pravi način rešimo probleme, ona postaju intenzivnija i prelaze u svoju nezdravu formu što dovodi do nastajanja psihičkih i somatskih poremećaja.

Ono što prvo treba uraditi jeste registrovati i prihvatiti svoja negativna osećanja. Sledeći korak je preispitati se povodom koje skorašnje životne situacije su ova osećanja nastala i kako ste interpretirali ovu situaciju? Šta ona za vas znači? Šta ste razmišljali u toj situaciji? Procenite da li je moguće da razmišljate i da se ponašate drugačije kako biste umanjili intenzitet trenutnih negativnih osećanja.

Kada ste načisto sa tim šta tačno osećate, lakše ćete znati sa čim u stvari treba da se izborite ili šta da otpustite.

man person people emotions
Photo by Gratisography on Pexels.com

Preoblikujte negativne misli

Kad god osetite pad motivacije ili nalet depresivnih misli, učinite nešto lepo za sebe ili druge. Idite na masažu, napravite sebi kupku ili kupite sebi nešto… Usvojite ljubimca, koji će vam pružiti svoju bezuslovnu ljubav… Volontirajte u nekom humanitarnom centru, jer će vam to dati osećaj svrhe… Smislite svoju pozitivnu mantru ili afirmaciju i izgovarajte je naglas ili u sebi kad god osetite potrebu. Nemojte pokušavati da potisnete depresivne misli jer to zahteva puno truda i energije i najčešće je kontraproduktivno, već probajte da te misli i osećanja prihvatite i zamenite ih nečim konstruktivnijim.

Isto tako, umesto da pomislite da ste nesposobni jer niste završili neki radni zadatak za taj dan, razmišljajte da niste ostvarili svoj cilj toga dana, ali da vas to ne čini lošim radnikom i lošom osobom. Svi mi imamo uspone i padove, a ako nekad nismo uspešni u nečemu to ne znači da nismo uspešni ni kao ljudsko biće u celini.

Praktikujte zahvalnost

Budite zahvalni na svemu što imate i ne zaboravite da kažete hvala kada vam neko učini uslugu. Oprostite onima koji su vas povredili jer to mnogo govori o njima i o tome kakvi su oni, a ne vi. Pamtite komplimente koje vam ljudi daju, a ne samo kritike i dodelite i vi često kompliment drugima.

 

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Create a website or blog at WordPress.com

Gore ↑

Create your website at WordPress.com
Get started
%d bloggers like this: