9 naučno potvrđenih načina da postanete srećnija osoba

U vremenu kada smo okruženi stalnim pretnjama po državnu i ličnu bezbednost, finansijskim problemima i negativnim mislima, vest da su naučnici otkrili načine koji nas mogu učiniti srećnijim, svakako je dobro došla.

Evo šta to naučnici predlažu da biste postali i ostali srećniji…

1. Darujte nešto drugoj osobi

Trošenje novca na druge učiniće vas srećnijom osobom, zaključak je naučnika objavljen u listu ‘Psychological Bulletin’. Istraživanje je potvrdilo da su najsrećniji ljudi ujedno i najveći darivatelji, bez obzira na njihova primanja. To ne moraju biti skupoceni pokloni, jer svaki pa i najmanji dar nekome može mnogo da znači, a naročito onima koji žive u lošim materijalnim uslovima. Kada vidite osmeh na licu osobe kojoj ste nešto darovalii, to vas automatski čini srećnijom osobom, prenosi Bussines Insider.

selective focus photography of girl holding pink flower
Photo by Sarah Jane on Pexels.com

2. Probajte nešto novo

Istraživanje je pokazalo da su ljudi avanturističkog duha, koji isprobavaju nove stvari i menjaju svoju svakodnevnu rutinu, generalno zadovoljniji sobom i životom uopšte. Oni se ne plaše da istraže granice svojih mogućnosti i veruju da je život igra a oni su glavni igrači. Studije pokazuju da je isprobavanje novih stvari dobro i za vaše motorne funkcije i stimulisanje moždanih aktivnosti, čime doprinosite vitalnosti tela i uma.

3. Okružite se plavom bojom

Još od pradavnih vremena, ljudi su plavu boju povezivali sa nebom, a nebo sa mestom gde bogovi žive u blagostanju i sreći. Zato nije nije ni čudo što i savremeni čovek koji posmatra plavu boju oseća mir i spokojstvo. Istraživanja pokazuju da ljudi koji su izloženi plavoj bojoj u svom okruženju odišu samouverenošću, manje su podložni stresu, a samim tim su i srećniji. Studija sprovedena na Sussex Univerzitetu pokazala je da kada ljudi vide plavu bolju, njihov mozak reguje lučenjm hormona sreće što doprinosi boljem psihičkom i fizičkom stanju organizma.

4. Prestanite braniti svoje stavove

Autor knjige ‘Ultimativna percepcija sreće’, dr. Deepak Chopra, smatra da je održavanje neutralnosti najbolji način za postizanje sreće. Nametanje vašeg stava nekom drugom neće vas učiniti srećnijom osobom. Naprotiv! Najverovatnije ćete samo uložiti veliki trud, a zauzvrat nećete dobiti ništa, a možda dosta toga i izgubite. Ne možete promeniti tuđe mišljenje ma koliko da se trudite. „Možete sačuvati 99 posto vaše psihološke energije i osećati se srećnije ako prestanete drugima nametati i braniti svoje stavove“, savetuje svoje čitaoce dr. Chopra.

angry-man-274175_960_720

5. Idite na duhovna okupljanja

Nedavne studije potvrdile su da se ljudi koji redovno idu na duhovna okupljanja (u okviru svoje verske zajednice, seminara na temu duhovnog razvoja i sl.) osećaju srećnije i da su zadovoljniji svojim životom od onih koji nisu duhovno orijentisani. Bruce Headey, asistent profesora na Univerzitetu u Melburnu, istraživao je grupu ljudi tokom 25 godina i došao do sazanja da su oni koji su išli na duhovna okupljanja bili manje izloženi stresu, brigama oko karijere, imali su emocionalno stabilne veze, a bili su i mršaviji.

6. Spavajte šest sati i petnaest minuta

Za sreću je dovoljno šest sati i petnaest minuta noćnog sna, bez ometanja. To tvrde naučnici iz britanske kompanije Yeo Vallery. Oni su u istraživanju zamolili odrasle osobe starosti od 18 do 65 godina da sami ocene svoj nivo sreće. Oni koji su spavali oko šest sati i petnaest minuta bili su puno srećniji od onih kojih su spavali više ili manje.

photo of woman in white tank top lying on bed
Photo by bruce mars on Pexels.com

7. Pobrinite se da imate bar deset dobrih prijatelja

Istraživanje Univerziteta Nottingham pokazalo je kako su ljudi koji mogu nabrojati deset dobrih prijatelja puno srećniji od onih koji su mogli nabrojati samo pet ili manje bliskih prijatelja. Čini se da izreka ‘što više, to bolje’ u ovom slučaju stvarno važi. Što osoba ima više prijatelja, to je sudeći po ovom istraživanju – srećnija. Dakle, negujte vaša prijateljstva kako bi bili srećniji.

8. Glumite da ste srećni čak i kad ste tužni

Iako vam se to može činiti izuzetno naporno, glumite da ste srećni čak i kada to niste. Studije pokazuju da ljudski mozak nije u stanju da napravu razliku između istinskog osmeha i lažiranog smeha. U oba slučaja luči se hormon seratonin koji popravlja raspoloženje i čini da se bolje osećate. Zato pogledajte neki smešni video, čitajte o nekom zabavnom događaju, smešite se uvek i – uvek ćete biti dobro raspoloženi.

couple sitting beside calm body of water
Photo by Jasmine Wallace Carter on Pexels.com

9. Ako ste sami, upustite se u romantičnu vezu

Istraživanja su pokazala da naše emotivne veze sa drugim osobama uveliko utiču na našu sreću. Istraživanje Univerziteta Cornwell pokazalo je da su osobe u vezama generalno srećnije i boljeg zdravstenog stanja od osoba koje nisu u vezi, kao i da im je životni vek znatno duži od životnog veka samaca. Zato se prepustite strastvenoj ljubavnoj vezi i uživajte u sreći i blagostanju.


Dakle, sada kada znate kojih je to devet naučno potvrđenih načina da postanete srećnija osoba, ostaje vam samo da ih i vi primenite u svom životu. Srećno!

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.